2 Şubat 2014 Pazar

#Geziyorum KOÇ MÜZESİ

Mutfak; ev için sadece yemek pişen yeri değil evin can damarı bana göre. Mutfakta sohbet başlar, mutfakta dedikodu başlar, yemekler yenir, kahveler içilir. En tatlı anlarımızı da burada yaşarız en acılarını da. Çaylak olarak mutfağa girdiğinde korkutur seni, yapamayacağım korkusu.. Ama zaman geçer öyle bir alışırsın ki mutfağa, bir bakmışsın her anın orada geçer olmuş, acısıyla tatlısıyla.

İşte bizim bu mutfak da böyle bir mutfak olacak. Sadece yemek, tatlı, tarifler değil. Gezdiğimiz, yediğimiz, içtiğimiz, aldığımız, acımız, tatlımız burdan buluşacak okuyucularla.

Ve evet lafı çoook çok uzattıktan sonra mutfağımın ilk gezi yazısını yazıyorum ben Elif olarak :) Buyrun fotoğraflarla tekrar gezelim gittiğim yerleri.


Geçtiğimiz hafta içi kuzenim bizdeydi. Malum sömestr tatili :) Kuzenim tam bir İstanbul düşkünü(Edirne'de oturuyor kendisi). Her İstanbula gelişinde nerde ne müze var, nerde ne gezilcek alan var talan ediyor. E olan bana oluyor haliyle :D
Fazlasıyla nane molla biri olunca iki günlük İstanbul turu ardından hoop ben yataklardaydım. (Hay şu H2N3!!) Şimdi az çok toparlanınca resimleri hemen yükleyeyim dedim :)

İlk gezimiz Koç müzesine oldu. Hemen kısacık bir bilgi verelim 1994 yılında açılmış bu müzemiz Hasköy semtinde ve inanılmaz büyük(gez gez bitmedi ayaklarımız şişti). Müzenin 27 bin metrekarelik bir alan olduğunu çıkışta öğrendiğimizde her şey için artık çok geçti :D


Müze belirli bölümlerden oluşuyor ama en çok ilgiyi arabaların olduğu bölüm çekiyor elbette :)


Klasik arabaları sevmesem bile bu cillopları görünce içimden 'Keşke babam bi Sabancı bi Koç olsa da alsa bana da bunlardan' demedim değil :D










Nerden nereye be dostum Apple :D

Bu da eskilerde kullanılan itfaiye aracı.. Cidden insan bu tarz şeyleri gördükçe sıkça kullanıyor Nereden Nereye cümlesini. Eskilerde yaşamak daha bir zor daha bi meşakkatli geliyor bu yıllardan geriye bakınca. Herhalde o yıllarda yaşayamazdım ben diye düşünüyorum çoğu zaman.

Ve en beğendiğim kısım. Minik minik dükkanlarda eskilerin eczanesi, oyuncakçısı, ayakkabıcısı, saatçisi gösterilmiş. Her detay her ayrıntı o kadar güzel ki.. İnsan şaşıyor nasıl bu kadar ince düşünülmüş herşey diye :)

Son olarak bilet fiyatlarını da vereyim gitmek isteyenler için.
Öğrenci 6,5 tl Tam 12.5 tl.
Verilen biletle müzenin her kısmını gezebiliyorsunuz.
Ve gezinin sonuna geldik böylece :)



0 yorum:

Yorum Gönder