27 Şubat 2014 Perşembe

Benekli Kurabiye



Çaya gelecek olan misafiriniz son dakikada mı haber verdi? Evde çayın yanına koyacak bir şeyiniz mi yok? Evde de fazla malzemeniz mi yok? İşte size en kolayında ama en lezizinden bir kurabiye tarifi(Kendimi reklamcı gibi hissettim :D)

Malzemeler

  • 2 Yumurta
  • 1 su bardağı yağ
  • 2 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 paket kabartma tozu
  • 5-6 su bardağı un
  • Damla Çikolata

Yapılışı

  1. Damla çikolata hariç bütün malzemeleri kabımıza alıp yoğuruyoruz.
  2. Elimize hafiften yapışan bir hamur elde ediyoruz.
  3. Damla çikolataları ekleyip bir kez daha bir güzel yoğuruyoruz.
  4. Ufak boyutlu ceviz büyüklüğünde yuvarlayıp, yağlı tepsiye kurabiyelerimizi diziyoruz.


  *Dikkat etmemiz gereken bir şey var. Tarifimizde kabartma tozu fazla olduğu için yaptığımız kurabiyeleri çok yan yana dizememeye gayret edelim. Çünkü piştikten sonra o ceviz büyüklüğünden eser kalmıcak :D Şekil A'da görüldüğü gibi efendim;
*Her zaman yaptığım bir alışkanlığım var hamur işlerinde, bunu da anlatayım.. Eğer misafir çok gelecekse, pişirdiğim şeyin tadına bakamıyorum pişer pişmez. Aman neme lazım, misafire yetmez; bir de şimdi bir tanesini de ben yemeyeyim mantığıyla düşünüyorum annem gibi. Onun için de tepsinin ortasına kıyısına köşesine minik bir tadımlık yapıyorum. Eksik bir şeyi var mı yok mu tarifimin, bakayım diye ^^ Unutmayın en iyi aşçı misafirinden önce yemeğin tadına kendisi bakan aşçıdır.

0 yorum:

Yorum Gönder