24 Şubat 2014 Pazartesi

Biraz Sohbet Biraz Yemek

Bu aralar ne Serdar bloga bakabildi ne de ben. Ama bu boş boş oturduğumuz anlamına gelmez :) Mutfakta vakit geçirmeye ikimiz de devam ediyoruz. Bir yandan da nişan alışverişimizi tamamladık. Mayısa kadar rahatız artık.
Hani hep diyorlar ya aman nişanlanırken evlenirken koşturmacadan zayıflarsın. Valla inanmazdım asla bunlara ama doğruymuş. 1,5 günlük alışveriş yaptık ben hemen 1 kilo verdim :D Sevdim bu alışverişi ben yaa, bol bol yapalım bunu biz :D Aldıklarımızı, eski adetler/bohça işlerini sonra ayrıca bi yazmak istiyorum. Yeni nişanlancaklara fikir olur. Eminönünden nasıl alışveriş yapılır herkes görsün istiyorum :P (çok mu iddialı oldu ne :D)
Neyse bu kadar sohbetten sonra macerama geçebilirimm..
On numara beş yıldız böreğimi(cidden bu ismi koydum bu böreğe) paylaşacağım sizinle :D

Malzemeler
5 yufka
Yarım kilo kıyma
2 büyük boy soğan
2 diş sarımsak
Biraz maydanoz
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça
2 çay kaşığı tuz

Yufkaların arasına sürmek için;
1 su bardağı yağ
1 su bardağından bir parmak az su
Bir tutam tuz

Yapılışı
Soğanlarımızı ve sarımsaklarımızı yemeklik doğruyoruz.
Yağımızı ve tuzumuzu tavamıza alıp  soğanla kıymamızı kavuruyoruz.
Sonra salçamızı da ekledikten sonra bir iki dakika daha kavuruyoruz. Altını kapatmaya yakın ince kıyılmış maydanozlarımızı da ekliyoruz. İçimiz hazır oldu böylece..
Yufkaların arasına süreceğimiz karışımı da hazırlıyoruz ve ilk yufkamızı tezgahımıza seriyoruz.

Burdan sonrasını resimle anlatalım, daha anlaşılır olsun..

  1. İlk yufkamızı serdikten sonra yağ-su ikilimizi yufkanın alt yarısını sürüyoruz
  2. Burada işin içine hinlik giriyor :D Şöyle anlatayım efendim, hazır yufkayla börek yaparken arasına bu şekilde un elerseniz, elde açma börek gibi olur piştiği vakit :D
  3. Yufkayı ikiye katlıyoruz.
  4. Tekrar yağlı-sulu harcımızı sürüyoruz.



  1. Kıymalı harcımızı yufkanın kenarına koyuyoruz
  2. Rulo şeklinde yuvarlıyoruz
  3. 6 eşit parçaya bölüyoruz
  4. Ve yağlı tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.



Önceden ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet Olsun :)



0 yorum:

Yorum Gönder